Strona główna
Strona główna
Opowieści
Opowieści
Dobre rady
Dobre rady
Galeria
Galeria
Recenzje sprzętu
Recenzje sprzętu
Konkurs
Konkurs!
Odsyłacze
Odsyłacze
Kontakt
Kontakt
Szukaj
Przez chi?ski Hongkong na Filipiny
Zagłosuj na tę publikację | Zasady konkursu | Wersja do druku

Central Market

Targ warzywny po?o?ony gdzie? pomi?dzy drapaczami (Hong Kong, MTR Sheung Wan). Nie jest to w zasadzie nic specjalnego, jedynie przedsmak tego, co mo?na zobaczy? na kontynencie. Mi?dzy kilkoma przecznicami sprzedawcy handluj? owocami, warzywami, owocami morza itp.


Hong Kong Park

W cieniu budynków Bank Of China i Supreme Court ocala? skrawek zieleni. Na niewielkim obszarze znajduje si? sztuczny wodospad, kilka sadzawek i ptaszarnia. Jakim? sposobem wyt?umiono ha?as ulicy, wi?c jest to ca?kiem mi?a enklawa spokoju - oczywi?cie nad wszystkim góruj? pokryte refleksyjnym szk?em wie?owce.

Victoria Peak

Najwy?sza góra Hongkongu, 552 m n.p.m. Z góry roztacza si? wspania?y widok na drapacze chmur, zatok? Wiktorii oraz Kowloon. Szczególnie atrakcyjny jest widok w nocy, nie wida? wtedy smogu, nie przeszkadza te? s?aba widoczno??, gdy pogoda jest kiepska.

Na ko?cowej stacji kolejki znajduje si? pot??na budowla - Peak Tower. Warto wej?? na najwy?szy poziom ze statywem i zrobi? kilka zdj??. Dojazd kolejk? linow? (kilkaset metrów od MTR Central) kosztuje 30 HK$ w dwie strony, ze stacji ko?cowej na sam szczyt jest jaki? kilometr.


Bank of China Building

70-pi?trowy budynek po?o?ony blisko stacji MTR Central. ?atwo go rozpozna? po olbrzymich trójk?tach, jakie tworz? elementy elewacji. Warto wjecha? na 46 pi?tro (bezpo?rednia winda), gdzie mo?na podziwia? panoram? Victoria Harbour i Kowloon. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wjecha? jeszcze wy?ej, na sam? gór?. Przeszkoda pojawi si?, gdy na górze otworz? si? drzwi - uprzejmy pan naka?e, by jecha? z powrotem.


Filipiny

Komunikacja

Poruszanie si? po wyspach jest ma?o k?opotliwe, prawie zawsze jest jaki? autobus. Gdy go nie ma, mo?na odcinek podzieli? na cz??ci i porusza? si? wsz?dobylskimi jeepneyami. W miastach bardzo atrakcyjne cenowo s? tricykle i pedicaby, pod warunkiem wszak?e ?e uda si? uzyska? cen?, jak? p?ac? miejscowi. Gdy próbuje si? ustali? op?at? z góry, cwani kierowcy wyczuwaj?, ?e nie wiemy, ile za to p?ac? miejscowi, wi?c zawy?aj? cen?. Podobnie post?puj?, je?li regulujemy nale?no?? dok?adnie odliczona kwot? po dotarciu na miejsce, ale szybko rezygnuj? - jeden sprzeciw ucina dyskusje. Wyj?tkiem jest lotnisko w Manili, tutaj taka technika mo?e doprowadzi? do r?koczynów. Jako ?e prawie wszystko, co je?dzi, zatrzymuje si? na ??danie, warto zapami?ta? s?ówko "paraa" oznaczaj?ce "stop".

Wiele odcinków dróg i mostów jest remontowanych. Ka?dy, nawet ma?y projekt jest oznaczony plansz? mówi?c?, i? jest to Priority Project of President Estrada.

Promy mi?dzy s?siednimi wyspami kursuj? cz?sto i s? tanie. Samoloty docieraj? do zaskakuj?co ma?ych miast, czasem nawet dwa razy dziennie. Podczas tajfunu ca?y ruch jest sparali?owany, w górach ulewy powoduj? osuwiska blokuj?ce drogi na godziny lub dni, wsz?dzie za? mo?na natrafi? na zerwane mosty.

Benzyna i olej nap?dowy kosztuj? 18-19 peso za litr.


Do początku

Poprzednia strona
 ...3 4 5 6 7 8 9 10 11... 
Następna strona

Zagłosuj na tę publikację | Zasady konkursu | Wersja do druku

Tego autora: Przez Afryk? Zachodni? Liban - zima '99 Kenia - Uganda - Tanzania

Opracowanie: Yaho de Ville

Autor zaprasza na stronę: http://www.yahodeville.com
Bardzo chętnie zamieścimy Państwa "dobre rady".
Wszystkie "rady" i uwagi prosimy kierować pod naszym adresem.
redakcja@tramp.travel.pl
Ostatnie uaktualnienie: 2001-03-19